Rabu, 29 Jun 2011

Semasa Cuti Sekolah Jun Saya (2)

Selain menonton wayang, saya dan keluarga saya pun pergi ke Desaru.Kami pergi ke sana dengan kereta melalui 'highway' yang baru dibina daripada kita melalui jalan dahulu.Ia lebih cepat dan ringkas jika melalui 'highway', tidak payahlah belok sini belok sana hai susah!(tetapi yng bagusnya,membuat pemandu itu fokus dan tidak mengantuk.Hai..baik juga kita yng tidur.. hehehe....) Kami sekeluarga bercadang untuk tinggal di 'hotel' Lotus Desaru dahulu.Baru nak cuba-cuba macam gitulah kan?? Alah,sebab Lotus Desaru itu dipaparkan kat Facebk, hah,sebabtulah...ramai Singapura pergi ke sana.Oh ya,kami cuba hotel yang ini dahulu, baru Pulai dan selanjutnya.

Sambung ya cerita saya... Kami pergi memilih yang ada dua tingkat dan bilik kami di tingkat lima,blok B. Yang tentu dan paling menarik sekali, pemandangan kita menghadap 'Water Park'! Yahoo!Ia baru dibina dan sebelum itu, macam biasalah hotel-hotel yang lain kolam renang biasa... Eieee...Bosannya.. Setakat berenang,main-main sendiri di dalam. Kan lagi seronok jika membina Water Play ke apa kan?? Jadi sebab itulah Lotus membina 'Water Park'.Gambar di atas itu tidak lengkap lah..kerana saya mengambil dari Google.Tidak mengapalah pergi sana sendiri tengok sendiri HA...'Water Park itu sungguh 'cool' terutama sekali 'Lazy River'. Macam Singaporenye Wild wild wet punya Shiok River?? Tetapi ini lagi 'best'!

Kami pun pergi makan malam di hotel itu sekali. Makanan mereka sedap-sedap belaka... Membuat saya lapar sahaja. Hmm..Apalah yang saya boleh buat.. Makanlah! Hai.. Apa sajalah saya ini kan cikgu Tuty? Hehe..Hmm malaslah cerita panjang sngt psl kat Lotus ini. Mari kita lanjutkan lah.Kami pun 'checkout' oh ya sebelum itu saya mandi di water park itu dua kali! Boleh kira tiga kali ah! UMM.. Kita 'checkout' lepas itu kami pergi ke Mersing!! (untuk membeli keropok lekor,HAHA!)Sebenarnya, di Lotus, saya makan breakfast itu semua dan macam-macam lagi tapi malaslah nak ceritakan..

Dah tu saja lah untuk di Malaysia.. Saya,keluarga dan sedara pun pergi di Singapura juga.Seperti IMM,Sentosa dan macam lagi lah. Ok saya dahh nak akhiri pos ini dan sebelumnya okie?? Ok, selamat tinggal ya!

2 ulasan:

  1. Waa! Bestnya! Saya juga pernah pergi ke Desaru tetapi semasa saya pergi tu tak ada 'Water Park'. Awak beruntung lah Nadiah! :)

    BalasPadam
  2. Ya! Sekarang baru ada 'water park' dulu tidak ada...

    BalasPadam